KESK Çorum Şubeler Platformu Dönem Sözcüsü ve 1 Mayıs Tertip Komitesi Başkanı Mehmet Öztürk, Çorum’da 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü’nün barış, kardeşlik ve dayanışma içersinde kutlandığını söyledi.

1 MAYIS BARIŞ, KARDEŞLİK VE
 DAYANIŞMA İÇİNDE KUTLANDI!

KESK Çorum Şubeler Platformu Dönem Sözcüsü ve 1 Mayıs Tertip Komitesi Başkanı  Mehmet Öztürk, Çorum’da 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü’nün barış, kardeşlik ve dayanışma içersinde kutlandığını söyledi.

Eğitim Sen Şube binasında düzenlenen toplantıda Çorum’da gerçekleştirilen 1 Mayıs kıtlamalarını değerlendiren Mehmet Öztürk, 1 Mayıs “Gündüzlerinde sömürülmeyen, gecelerinde aç yatılmayan...” bir Dünya ve Türkiye mücadelesinin adı olduğunu kaydetti.

1 Mayıs Tertip Komitesi Başkanı Mehmet Öztürk, KESK’E bağlı sendikaların şube başkanları ve DİSK Emekli-Sen Şube Başkanı Ömer Sözüdoğru’nun da hazır bulunduğu toplantıda bir değerlendirme yaptı.

1 Mayıs Tertip Komitesi olarak miting öncesi hazırlıklar hakkında da bilgiler veren Öztürk, değerlendirmesinde şunları söyledi:

‘2016 1 Mayıs’ında Çorum’da DİSK ve KESK önderliğinde 1 Mayıs Tertip Komitesi kurularak yoğun bir çalışma içine girildi. Büyük bir özveri ile sokaklarda, meydanlarda, pazar yerlerinde, organize sanayi bölgesinde kentin birçok yerinde binlerce bildiri dağıtıldı, yüzlerce afiş asıldı.

DİSK üyeleri, KESK’ e bağlı sendikalar, Türk İş’e bağlı Selüloz işçileri, organize sanayi bölgesi işçileri,  avukatlar, partiler, sivil toplum örgütleri ve emek dostları olarak taleplerimizle, rengârenk bayraklarımızla, türkülerimizle bayramımızı kutladık. Pir Baba Parkı’nda başlayan yürüyüşümüz Saat Kulesi meydanında 1 Mayıs’ın gerçek sahiplerince yaptığımız kutlama ve etkinlik ile sona erdi.

Miting güzergâhı ve miting alanı günler öncesinden bilindiği halde miting yapacağımız alana Çorum Belediye’sinin 1 Mayıs’tan 2 gün önce 29 Nisan Cuma günü  “gecekondu kurar gibi” bir günde çadır kurması  Belediyenin Hürriyet Parkı önünü kapatması tarafımızdan “art niyetli olumsuz bir tavır” alarak algılandı. Bunun üzerine tertip komitesi olarak Çorum Valiliğine çadırın kaldırılması için dilekçe ile başvurduk.Çorum Valisi ve Belediye başkan ve/veya yardımcıları ile görüşme çabalarımız olumsuz sonuçlandı. Çorum İl Emniyet Müdürlüğü ile görüştük. Görüşmelerimiz iyi niyetli bir şekilde geçmesine rağmen Belediye kendi etkinliğinden günler önce kurduğu çadırı kaldırmayarak miting alanımızı işgalini sürdürdü.Yine tertip komitesinin sağ duyulu yaklaşımı ile miting alanımızın yerin değiştirilerek bayramımız kutlandı.

SORUMLULUĞUMUZUN FARKINDAYIZ!

Ülkemizin çok zor bir dönemden geçtiğini bilerek hareket ettik. Büyük bir sağduyu ve özveri ile çalışmalarımızı gerçekleştirdik. En son bilindiği gibi 1 Mayıs sabahı Gaziantep’te ve farklı yerlerde ölümler, bombalamalar sonucu asker, sivil, genç insanlarımız öldü, yaralandı. Çatışmalarda, bombalamalarda hayatını kaybedenlerin anısına saygı gösterdik.  Bizi bölmeye, ayırmaya ve terör saldırılarıyla, baskılarla, korku toplumu yaratmaya çalışanlara karşı birlik olduk. Dayanışma gösterdik.

1 Mayıs 2016 Komitesi bileşenleri olarak Biz barış dedik, özgürlük dedik, adalet dedik.

Bu nedenle bugün, 2016 1 Mayıs’ındaki sesimiz ve mücadelemiz sadece emeğin değil aynı zamanda aklın ve adaletin direnişi oldu.

İşçiler, kamu emekçileri,  aydınlar, işsizler, emekliler, kadınlar, gençler olanca güçleriyle alanlara çıktı.   Kimseden icazet almadan, kimseye sırtımızı dayamadan, sadece ve sadece işçilerin-emekçilerin örgütlü gücüne güvenerek sesimizi yükselttik.

Yaşamak için ölümüne çalıştırılmak istemiyoruz dedik. On bin asgari ücreti bir ayakkabı kutusuna sığdıranların bizi “aşağılamasına” isyan ediyoruz dedik.

Ev kiralar gibi, araç kiralar gibi “Kiralık İşçiliğe Hayır” diyerek sesimizi yükselttik.

Kıdem tazminatlarımızın elimizden alınmasına itiraz ettik.

Taşeron çalıştırmayla, özel istihdam bürolarıyla, esnek çalıştırmayla, sözleşmeli personel uygulamalarıyla kölelik dayatmasına hayır dedik. Açlık sınırına yakın, yoksulluk sınırına uzak maaşlara, grev ve gerçek toplu sözleşme hakkımızın yok sayılmasına dur dedik.  Kaderimizin bir avuç insanın dudaklarının arasında olmasını kabul etmiyoruz dedik. Kadınları daha ucuza, daha güvencesiz çalıştıracak istihdam paketlerini istemiyoruz dedik.

Deremizin, toprağımızın, mahallemizin,  parklarımızın, kendi yaşadığımız mekânların üzerinde söz hakkımızın olduğu bir düzen istiyoruz dedik. Biz kardeşlerimizle, komşularımızla savaşa hayır dedik. Mezhebimiz, dilimiz, kültürümüz, cinsiyetimiz nedeniyle ikinci sınıf yurttaş muamelesi görmek, yok sayılmak, ayrımcılığa maruz kalmak istemiyoruz dedik.

Zihinlerimizin ve düşlerimizin sansürle, baskıyla, işsizlik tehdidiyle terbiye edilmeye çalışılmasını kabul etmiyoruz dedik.

Biz başka bir dünya isteyenleriz! Ve o dünyayı ancak ve ancak kendi ellerimizle kuracağımızı biliriz.

Mitingimizin barış, kardeşlik ve coşku içinde geçmesinde emeği geçen sendikalarımıza, partilerimize, sivil toplum örgütlerine, güvenlik güçlerine ve  1 Mayıs coşkusunu ve umudunu halkımıza aktaran basın mensuplarına teşekkür ederiz.

Ayrıca 1 Mayıs Tertip Komitesi olarak; 3 Mayıs Dünya Basın Özgürlüğü Günü nedeniyle tüm basın çalışanlarına düşüncelerini özgür bir şekilde  ifade ettikleri,  kalemlerinin kısıtlanmadığı  günler dileriz.’ (Haber Merkezi)